سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استاد قرائتی

 

چند سال پیش به روستایی رفتم که روضه بخوانم، نتوانستم به جای روضه همه به من خندیدند؛ چون یاد نداشتم روضه بخوانم حتی برای فاتحه پدرم به منبر رفتم و هفت بار به من خندیدند.

 

حجت‌الاسلام قرائتی در جمع دانشجویان حاضر در طرح ولایت دانشگاه فردوسی مشهد، سخنان جالبی درباره اهمیت فلسفه و انجام نماز مطرح کرده‏اند که در ادامه بخش هایی از آن ارائه می شود:

 

در روایات بسیار ذکر شده که زن و نماز به هم متصل‌اند حتی پیغمبر در روایتی می‌فرماید من از دنیای شما هم نماز را دوست دارم و هم ازدواج را.

 

دوای غفلت و شهوت<\/h2>

 

دو منفذی که می‌تواند شیطان در جوانان نفوذ کند، غفلت و شهوت است. دوای غفلت نماز است و دوای شهوت ازدواج؛ هر دوی اینها در هم اثر دارد. کسی که ازدواج کند، یک رکعت از نمازش برابر با هفتاد رکعت است.

 

 شما جوانان باید به گونه ای این مباحث را گوش دهید که بتوانید آنها را تدریس کنید. اگر امسال هزار معتاد جمع شوند، سال دیگر هزار معتاد دیگر به آنها اضافه می‌شود. شما فکر میلیونی دارید و باید هزار جلسه از این جلسه تشکیل شود. اگر نتوانید این کار را بکنید از آن معتادها کمترید.

 

 

 

 

 

 

 


فواید نماز<\/h2>

 

یکی از فواید نماز این است که انسان را به رشد می‌رساند. چندی پیش کتابی نوشتم که دویست سر نخ از فوائد نماز در آن ذکر شده است، توجه کنید که بچه‌ای که به دنیا می‌آید همه ویتامین‌ها را لازم دارد. خداوند متعال در بدن مادر شیری را قرار داده که تمام این ویتامین ها را برای فرزند خود تأمین می‌کند.

 

کمالات موجود در نماز نیز همین گونه است، نماز تمامی صفات و ویژگی‌های دنیوی و اخروی را دارد. نماز عدالت را تأمین می‌کند و پیش نماز باید عادل باشد. نظم در نماز مورد توجه است؛ به طوری که صف‌ها باید منظم باشند.

 

 در نماز از شهدای یاد می‌شود که حتی مهر نماز از خاک تربت شهداست. نماز استقلال را مدنظر دارد و باید مسلمانان به سمت قبله و جدای از مسیحیان و یهودیان نماز بگذارند. به انتخابات، آزادی، معاد، خورشید، ماه ، ستاره،‌ آب،‌ خاک، توحید، ورزش، لقمه حلال و حتی کمک به فقرا که در 27 آیه یقیمون الصلات و یوتون زکات آمده است نیز توجه دارد.

 

حتی امام (ره) گفت: ‌نماز کارخانه آدم‌سازی است نماز نشاط را به ارمغان می‌آ‌ورد من به شخصه هیچ کمالی را پیدا نکردم، مگر اینکه در نماز است.

 

 




تاریخ : دوشنبه 93/8/19 | 3:57 عصر | نویسنده : نابغه | نظر


  • paper | وب از قدیم تا کنون | وب مرکز لینک ایران
  • وب اخبار پاشاکی | وب گالری مقاله های فوتو